اخبارشما

علی کریمی در تیم ملی فوتبال برای حضور در جام ملت‌های آسیا جانشین پیدا کرد

لیست تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام شد و ۲۶ بازیکن دعوت شده بجز سردار آزمون، در کیش به سر می‌برند.در خط هافبک تیم ملی بجز احمد نوراللهی که به دلایل انظباطی خط خورده است بزرگ‌ترین علامت سوال فعلی تیم ملی علی کریمی است.علی کریمی بازیکنی که  سابقه حضور در استقلال را دارد با درخشش در لیگ ترکیه همه انتظار دعوت علی کریمی به تیم ملی را داشتند ولی خوب علی کریمی خط خورد تا امید اراهیمی 36 ساله راهی تیم جام ملت‌های اسیا بشود.

اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی و خط خوردن چند ستاره، باعث بحث و گمانه زنی‌هایی درخصوص فهرست نهایی امیر قلعه نویی شد. صالح مصطفوی که سابقه حضور در استقلال و اتحاد کلباء و کار زیر نظر فرهاد مجیدی را دارد، انتقاداتی به نفرات دعوت شده از سوی سرمربی تیم ملی دارد.

مصطفوی ابتدا و درخصوص دعوت قایدی به تیم ملی می‌گوید: قایدی بازیکنی است که در لحظه و در مدت پنج ثانیه، می‌تواند کل بازی را عوض کند. جریان و نتیجه بازی را عوض کند، فرقی هم نمی‌کند چه کسی برابرش باشد. الان بهترین‌ها در امارات هستند مثل مانولاس. ولی مهدی توانایی فنی ذاتی دارد.

او می‌گوید: قایدی نیمار آسیاست واقعا و به نظر من در لحظه می‌تواند کارهایی کند که بی نظیر است و عصای دست هر مربی‌ای می‌تواند باشد چه فیکس باشد چه ذخیره. باید روحیه‌اش بالا و از نظر فکری آماده باشد که آن موقع می‌تواند در بازی جادو کند. دعوت شدنش به تیم ملی هم حقش است. چنین بازیکن فنی وجود ندارد و به نظر من دعوت از قایدی، برای تیم ملی یک اتفاق خوب است.

یک نفر جای علی کریمی را در تیم ملی خالی کرد!

مربی سابق استقلال درباره اینکه به طور کلی چه نظری در مورد لیست تیم ملی دارد، می‌گوید: راجع به لیست تیم ملی هم باید بگویم که هر لیستی که بیرون می‌آید، یک سری انتقادات وجود دارد. ولی به نظر من این لیست چند ابهام خیلی بزرگ دارد. مثلا من با علی کریمی شروع می‌کنم. فکر هم نمی کنم مورد انضباطی وجود داشته باشد. ولی هافبکی که در لیگ به سختی ترکیه بازی می‌کند و تیمشان هم بالای جدول است و گل می‌زند، پاس گل می‌دهد و این طور می درخشد و فیکس بازی می‌کند، آن هم زمانی که احمد نورالهی بخاطر مسائل انضباطی دعوت نشده، به نظرم با اختلاف بهترین هافبک دفاعی ایران است و خیلی جای تعجب دارد.

مصطفوی در پایان می‌گوید: حتما کادر فنی تیم ملی نظرات و شرایط و تاکتیک خودشان را دارند ولی بودند بازیکنانی که می‌شد دعوت شوند. در کل این اردوها می‌شد آرش رضاوند با عملکردی که در دو سه سال اخیر داشته، دیده شود. از استقلال صالح حردانی و ابوالفضل جلالی و حسین مرادمند اگر مصدوم نمی‌شد و آرمین سهرابیان قابلیت دعوت شدن به تیم ملی را داشتند. حتی محمد دانشگر که در سپاهان چند اردو دعوت شد اما اردوی آخر دعوت نشد. به عقیده من بعضی از نکات عجیب در لیست تیم ملی وجود دارد اما حتما نفراتی که انتخاب شدند، به تفکرات تاکتیکی کادر فنی نزدیک ترند و حتما ایده ای پشت آن وجود دارد اما خب سوالاتی هم وجود دارد از جمله همین علی کریمی.

 

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

آنچه دیگران میخوانند :
    روی خط رسانه