اخبارشما

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت جزئیاتی را درباره حمایت از کودکان در طرح امنیت غذایی توضیح داد

به گزارش شمانیوز،  مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تشریح جزئیات اجرای طرح امنیت غذایی و هدف‌گذاری کاهش آمار سوء تغذیه طی پنج سال، ‌ گفت: «اختلال رشد» مهم‌ترین معیار ورود به این طرح است و در صورتی که کودک جزو ۵ دهک اول باشد ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک درآمدی ۶ و ۷ ماهانه ۶۰۰ هزارتومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

احمد اسماعیل‌زاده درباره جزئیات اجرای طرح امنیت غذایی، گفت: این برنامه از مهرماه سال جاری با همکاری وزارت رفاه آغاز شده است. روند به این صورت است که کودکان ۶ ماه تا ۵ سالی که به مراکز بهداشتی _ درمانی سراسر کشور مراجعه می‌کنند توسط بهورزان، ‌ مراقبین و کارشناسان تغذیه ارزیابی می‌شوند و اگر حائز شرایط باشند، کد ملی آنها توسط ما به وزارت رفاه ارائه می‌شود تا مورد حمایت قرار گیرند.

معیار حمایت از کودکان در طرح امنیت غذایی چیست؟

وی با اشاره به اینکه «اختلال رشد» مهم‌ترین مبنا و معیار ورود افراد به این طرح است، تصریح کرد: در واقع اگر کودکی در این بازه سنی بر اساس معیارهای ما دچار اختلال رشد تشخیص داده شود باید مورد حمایت این طرح قرار گیرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: اختلال رشد یعنی اینکه کودک بر اساس منحنی‌های سنی و جنسی، وزن‌گیری خوبی نسبت به قد و یا سن خود ندارد و یا قدش نسبت به سنش کوتاه‌تر است.

 

وی تاکید کرد: وزارت رفاه این کودکان را از نظر اقتصادی در سامانه معیشتی خود ارزیابی می‌کند که مشخص شود آیا این کودک به دلیل مشکلات اقتصادی دچار اختلال رشد شده یا خیر؟ اگر خانواده این کودک در دهک درآمدی یک تا ۷ باشند، کودک حائز قرارگیری در پوشش این برنامه است. در صورتی که خانواده کودک در دهک درآمدی ۸ به بعد باشند، کودک تحت پوشش طرح امنیت غذایی نخواهد بود و تنها کارشناسان ما به والدین آموزش می‌دهند که چه تغذیه‌ای مناسب وی است.

او با اشاره به اینکه همان ۷ دهک اول نیز تقسیم بندی می‌شوند، توضیح داد: در صورتی که کودک جزو ۵ دهک اول باشد ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک درآمدی ۶ و ۷ ماهانه ۶۰۰ هزارتومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

روی خط رسانه