اخبارشما

یک مقام آمریکایی از حمله جدید موشکی به یمن در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا خبر داد

به گزارش شمانیوز، یک مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت که در حملات جدید آمریکا در یمن یک تأسیسات راداری که مورد استفاده نیرو‌های انصارالله یمن بود، هدف قرار گرفته است.

شبکه ان‌بی‌سی نیز مدعی شد که حمله جدید به یمن توسط یک ناو نیرو‌های دریایی آمریکا و با استفاده از موشک تاماهاوک انجام شده است.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند  دامنه این حمله کوچکتر از حمله بامداد جمعه بوده است.

 شبکه خبری المیادین نیز از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در بخش شمالی صنعا پایتخت یمن خبر داد و  مدیر دفتر المیادین در یمن گزارش داد که حملات هوایی یا موشکی به پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا انجام شده است.

حساب کاربری سنتکام دقایقی پیش در تارنمای ایکس خبر داد که در ساعت ۳:۴۵ بامداد به وقت صنعا، نیروهای آمریکایی حمله‌ای علیه یکی از رادارهای نیروهای یمنی انجام دادند. این حمله با استفاده از موشک های تاماهاوک ناو "کارنی" و در ادامه حملات ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) انجام شد.

 بامداد دیروز (جمعه) به دستور مستقیم واشنگتن، آمریکا و انگلیس و متحدانشان در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند.

 بلافاصله بعد از این حمله، نیرو‌های انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالستیک به سمت مواضع دشمن در دریای سرخ و باب‌المندب هستند.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات روز جمعه نیروهای آمریکا و انگلیس، ۷۳ بار تعدادی از استان های یمن را هدف قرار داد که منجر به شهادت پنج تن و مجروح شدن شش نفر از نیروهای مسلح این کشور شد.

حملات آمریکا به یمن پس از آن صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ و ۲۰ دی ماه جاری، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

نیرو‌های دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف نشود، ادامه خواهند داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

آنچه دیگران میخوانند :
    روی خط رسانه