اخبارشما

در این گزارش به بررسی مراکز خرید کیش پرداخته‌ایم.

به گزارش شمانیوز، یکی از جزایر ایران، جزیره کیش است. جزیره کیش به دلیل جاذبه‌های گردشگری که دارد میزبان مسافران بسیاری است که کیش را مقصد مسافرت‌های تفریحی خود قرار داده‌اند. کشتی یونانی یکی از مکان‌هایی است که در جزیره کیش وجود دارد. جزیره کیش همچنین میزبان کنسرت‌ها و رئالیتی شوهای متعددی است.

یکی از جزایر ایران که سالانه گردشگران زیادی برای تفریح‌ و خرید به آن سفر می‌کنند، کیش است. کیش نه‌تنها به عنوان منطقه آزاد محسوب می‌شود، بلکه موقعیت جغرافیایی آن سبب شده تا تجارت بین‌المللی رونق بالایی در این جزیره داشته باشد. با توجه به این که کیش مراکز خرید زیادی دارد و قیمت اجناس در بعضی از آن‌ها به دلیل لوکس بودن، بسیار بالا است، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی و بررسی ارزان ترین مراکز خرید کیش بپردازیم.

بازار عرب‌ها

یکی از بهترین‌ و ارزان‌‌ترین جاهای کیش برای خرید، بازار عرب‌ها است. این بازار قدمتی طولانی داشته و اغلب کسانی که در آن‌جا کار می‌کنند، بومیان کیش هستند. گستره محصولات این بازار بسیار وسیع است و می‌توانید به‌راحتی انواع لباس،‌ اسباب‌بازی، سوغاتی‌های کیش و لوازم خانگی متنوع را در آن پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید نیز نداشتید، حتما از این بازار به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش دیدن کنید.

بازار زیتون

چیزی‌ که در اولین نگاه شما را به بازار زیتون کیش جذب خواهد کرد، معماری آن است؛ در نمای بیرونی از المان‌های سبز استفاده شده و فرم کلی ساختمان، شبیه به یک کلبه است. این بازار دو طبقه، از سال ۱۳۷۶ تاکنون مشغول به کار بوده و انواع مختلف لباس، ادکلن، مواد غذایی و…، با قیمتی بسیار کم‌تر از بقیه پاساژهای کیش در آن یافت می‌شوند.

مرکز خرید پردیس ۱

دو شعبه از مراکز خرید پردیس در کیش مشغول به کار هستند که مرکز خرید پردیس ۱، ارزان‌ترین بوده و در بین گردشگران، به قیمت‌های پایین خود معروف است. این مرکز خرید دو طبقه دارد و انواع لباس فروشی، کیف و کفش فروشی، فروشگاه‌های بدلیجات و… در آن قرار دارند؛ همچنین یک فودکورت نیز در این مرکز خرید وجود داشته و می‌توانید بدون نگرانی در مورد صرف‌ غذا، ساعت‌هایی متوالی را در این بازار به گشت‌وگذار بپردازید.

بازار مریم

اگر می‌خواهید تا بازاری متفاوت را تجربه کنید، بازار مریم یکی از بهترین گزینه‌ها است. این بازار فضایی کاملا باز دارد و غرفه‌های آن، چوبی هستند. بازار مریم سابقه‌ای طولانی داشته و تاسیس آن به سال ۱۳۶۹ باز می‌گردد. علاوه بر مغازه‌های مختلف، یک کافی شاپ نیز در این بازار وجود دارد که می‌توانید در آن استراحت کرده نوشیدنی میل‌ کنید.

بازار شهر چین

یکی از جالب‌ترین و البته ارزان‌ترین مراکز خرید کیش، بازار شهر چین است. همان‌طور که می‌دانید، چین کشوری اصیل محسوب می‌شود و لباس‌ها و وسایل به‌خصوصی دارد. در این بازار، می‌توانید تمامی این موارد را پیدا کرده و قطعه‌هایی از فرهنگ و سنت کشور چین را خریداری نمایید. بازار شهر چین، پارچه فروشی‌های فراوانی دارد و تنوع محصولات این مغازه‌ها آنقدر زیاد است که قطعا می‌توانید محصول مورد نظرتان را در آن‌جا پیدا کنید.

مرکز خرید دامون کیش

اگر به دنبال یک مرکز خرید هستید که در کنار اجناس لوکس و گران‌قیمت، اجناس ارزان نیز داشته باشد، مرکز خرید دامون بهترین گزینه است. ساخت این مجموعه در سال ۱۳۸۸ شروع شد و در سال ۱۳۹۱، به مرحله افتتاح رسید. مرکز خرید دامون کیش سه طبقه دارد و حدود ۱۰۰ غرفه در این سه طبقه مشغول به کار هستند. علاوه بر این، خدمات و امکانات دیگری نیز مانند پیست یخی اسکی و فودکورت نیز در این مجموعه قرار دارند و می‌توانید در کنار خرید، به تفریح نیز بپردازید.

بازار ونوس

یکی دیگر از محبوب‌ترین مراکز خرید کیش، بازار ونوس است. تاسیس این بازار به سال ۱۳۷۵ باز می‌گردد و به همین دلیل، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کیش محسوب می‌شود. حدود ۳۱۰ غرفه متنوع در این مجموعه فعالیت می‌کنند و تقریبا هر جنسی که بخواهید را می‌توانید در این غرفه‌ها پیدا کنید؛ لوازم آرایشی بهداشتی، لباس کودک، کت‌وشلوار، لوازم خانگی و…، تنها گوشه‌ای از این اجناس هستند. توجه داشته باشید که پایین بودن قیمت‌های بازار ونوس نسبت به بقیه جاها، دلیل بر بی‌کیفیت بودن محصولات آن نیست و اجناس بسیار باکیفیت و درجه یکی را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.

در بین مراکزی که معرفی شدند، کدام‌یک از بقیه بهتر است؟

بسته به این که هدف شما از خرید کردن چیست، بهترین مرکز خرید نیز می‌تواند متفاوت باشد؛ برای مثال، اگر قصد شما از خرید کردن تامین مایحتاج روزانه زندگی است، بازار ونوس و بازار عرب‌ها گزینه‌های خوبی هستند. در نقطه مقابل، اگر می‌خواهید در کنار خرید به تفریح نیز بپردازید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید، مرکز خرید دامون کیش می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

البته توجه داشته باشید که مراکز خرید بسیاری در جزیره کیش وجود دارند که امکانات تفریحی بیشتری را نسبت به مرکز خرید دامون در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند؛ اما از لحاظ قیمت، دامون گزینه‌ای ارزان‌تر محسوب می‌شود.

همچنین اگر می‌خواهید بازاری متفاوت را تجربه کرده و وارد فرهنگ و سنت دیگری شوید، می‌توانید از بازار شهر چین دیدن کنید. بازار عرب‌ها نیز برای آشنایی بیشتر با مردم بومی کیش و هم‌صحبت شدن با آن‌ها مکان خوبی است.

تهیه بلیط و سفر به کیش

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات، کارها با سرعت بسیار بیشتری انجام می‌شوند. صنعت گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های زیادی، خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن سفری پرامکانات و با کلاس جهانی، بلیط خود را فقط از فلای‌تودی خریداری نمایید.

فلای‌تودی بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی کشور بوده و امروزه توریست‌های زیادی از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند. علاوه بر خرید بلیط قطار و هواپیما، قابلیت‌های دیگری مانند امکان رزرو هتل و اخذ ویزای توریستی بسیاری از کشورها نیز به‌صورت آنلاین و از طریق فلای‌تودی فراهم شده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

روی خط رسانه