اخبارشما

بعد از ترور سردار سید رضی موسوی حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان ایران را به این فکر انداخته است که انتقام سخت را از اسرائیل به صورت قطعی بگیرد.

«عامل انتحاری در میان جمع حاضر است و قصد فشردن دکمه را دارد. عامل، خنثی می‌شود. همهمه بالا می‌گیرد و نفر پشتیبان ریموت را فعال می‌کند وتعدادزیادی ازمردم محلی رابه شهادت می‌رساند». این تصویر، توصیف یکی از سکانس‌های آغازین فیلم «بادیگارد» است؛ ترفندی غیرانسانی که می‌خواهد افراد بیشتری را قربانی کند.

این نقشه شوم روز گذشته در حادثه تروریستی کرمان عینیت یافت و غمی دیگر بر غم کهنه سوگواران سردار سلیمانی اضافه کرد و این گزاره را شکل داد که چرا در چنین موقعیتی باید عاشقان سردار دل‌ها به‌دلیل حفره‌ای در مسیر دفاع از دروازه به شهادت برسند.همه ما واقفیم که اهتمام ویژه‌ای در شناسایی و دستگیری عوامل تروریستی در کشورمان وجود دارد اما اتفاقات اخیر در ترور شهید سید رضی موسوی و صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس می‌طلبید که موضوعات امنیتی در مسیرهای منتهی به کرمان و مرقد سردار سلیمانی با دقت نظر صدچندانی مورد توجه قرار گیرد تا توطئه‌های بزدلانه آمریکا و سگ هار منطقه خنثی شود.تاریخ نشان داده صهیونیست‌ها انتقام شکست‌ها و ناکامی‌های‌شان را از افراد بی‌گناه می‌گیرند به‌ویژه  از رهروان تفکر مکتب حاج قاسم که موجودیت دولت‌های استکباری را تهدید می‌کند.آمریکا و اسرائیل که روزگاری نه‌چندان دور توهماتی نظیر «رژیم‌چنج» را تکرار می‌کردند و از تهدید لفظی به تقابل با جمهوری اسلامی تغییر جهت داده بودند، پس از ناکامی‌های بی‌شمار در میدان و دیپلماسی دست به اقدامات تروریستی در سوریه، لبنان و ایران زدند تا دامنه جنگ را گسترش داده و این بحران را به بیرون از سرزمین‌های اشغالی بکشانند و به این ترتیب با تحمیل شرایط جدید به هم پیمانان خود، شکست مفتضحانه ۷ اکتبر را جبران کرده و در ادامه، موازنه قدرت در منطقه را که پس از طوفان‌الاقصی دچار تغییرات بنیادین شده و اضمحلال اسرائیل را شدت بخشیده است به نفع خود تغییر دهند.نزدیک به سه ماه است که از دور جدید جنایات تروریستی صهیونیست‌ها بعد از عملیات طوفان‌القصی در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد و بیش از ۲۱هزار انسان غیرنظامی که بخش اعظمی از آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند به شهادت رسیده‌اند. رخدادی که به دلیل بی‌تفاوتی برخی دولت‌ها باعث گسترش دامنه آن شد و به قولی ماشین ترور و جنایت آنها در دیگر نقاط جهان به کار افتاد؛ گلزار شهدای کرمان یکی از این اماکن بود که خیل عظیمی از دلدادگان فرهنگ جهاد و مقاومت برای تجدید پیمان با مراد خود در آنجا حضور داشتند و تروریست‌ها آنجا را تبدیل به گلزار همین زائران کرد اما مطمئنا شرایط به همین منوال نمی‌ماند و این صبر استراتژیک و راهبردی پایان می‌یابد و هوا برای صهیونیست‌های جنگ افروز «پس» می‌شود و آنها مسیر اضمحلال خود را سریع‌تر از قبل طی می‌کنند، چراکه تجربه نشان داده ترور، واقعیت‌های میدانی را تغییر نمی‌دهد.

     

روایت  یک جنایت

ساعت۱۵ بود که صدای مهیب انفجار یک بمب در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان (زیرگذر گنبد جبیله) ضمن ایجاد رعب و وحشت در منطقه، شهادت و مصدوم‌ شدن تعدادی از مردم حاضر در صحنه را رقم زد و در فاصله زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه برخی زائران مرقد سردار دل‌ها در نقطه‌ای دیگر که تروریست‌ها به‌عنوان تله در نظر گرفته بودند (درگاه قلی بیگ) به شهادت می‌رسند.عمده شهدا و مجروحان مکتب حاج‌قاسم مربوط به انفجار دوم بوده است. با حضور امدادگران، مجروحان بیش از ۲۰۰نفر وشهدا که تالحظه انتشار این مطلب براساس اعلام رسمی ۱۰۳نفرعنوان شده است به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند. لازم به توضیح است پس از چند ساعت از انتشار این خبر وزیر بهداشت تعداد دقیق شهدای حادثه تروریستی کرمان را ۹۵ نفر اعلام کرد. همچنین با وجود انتشار اخباری مبنی بر این‌که دو‌ کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملان این حادثه آنها را با ریموت فعال کرده‌اند تا زمان تنظیم این گزارش، اطلاعاتی به‌طور رسمی درخصوص شیوه عملکرد تروریست‌ها - عامل انتحاری- کیف یا بسته‌های انفجاری و‌... اعلام نشده است.اما آن‌طور که خبرنگار جام‌جم کسب اطلاع کرده است این بمب‌ها ساچمه‌ای بوده که پرتاب آنها موجب شهادت  جمعی از  حاضران در مراسم شد.

     

عملیات کور برای ایجاد بی‌ثباتی

تیم تروریستی به‌دلیل ناتوانی برای ورود به گلزار شهدا به نوعی اقدام به ترور کور کرده و این جنایت فاقدارزش عملیاتی بوده و بیشتر می‌توان آن را در راستای ایجاد آشفتگی و بی‌ثباتی در جامعه تعریف کرد؛ این اقدام با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با هدف آسیب زدن به امنیت ملی صورت گرفته است.

       

اراده آهنین برای خشکاندن ریشه‌‌های ترور

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با صدور پیامی با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران‌ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تاکید کرد.وی تصریح کرد: بی‌‌شک عاملان و آمران این اقدام بزدلانه به‌زودی به‌دست نیروهای توانای امنیتی و انتظامی شناسایی و به‌سزای عمل شنیع خود خواهند رسید‌. دشمنان ملت باید بدانند که این‌گونه اقدامات هرگز نمی‌تواند خللی در عزم و اراده آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‌های اسلامی به‌‌وجود آورد و آنها مصمم‌‌تر از گذشته تا خشکاندن ریشه‌های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار ایران اسلامی حضور خواهند داشت.

منطق حاج قاسم برای انتقام

سردار فاتح مبارزه با تروریسم قاسم سلیمانی در یکی ازسخنرانی‌های خود گفته بود: دشمن باید با جدیت بداند آن چیزی که قصاص خون عماد است شلیک یک موشک نیست، آنچه که قصاص عماد است، کشتن یک نفر نیست، قصاص خون عماد و همه عمادهایی که در فلسطین و لبنان و درایران ودر جاهای دیگر با توطئه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند برچیدن و بنیان‌کن کردن این رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.وی با بیان این‌که این امر حتمی است، تاکید کرده بود: رژیم‌صهیونیستی می‌داند در کنار همه شهادت‌هایی که اتفاق می‌افتد روزانه ده‌ها کودک با همین مدرسه و با همین نشانی متولد می‌شوند و جای پای خالی آنها را پر می‌کنند؛ این وعده الهی حتما تحقق پیدا می‌کند و ما اطمینان داریم به وعده الهی.

دوگانه جنگ یا ترور با چاشنی نفوذ

این اقدام تروریستی در راستای تلاش‌های نافرجام جریان تحت حمایت رژیم‌صهیونیستی و آمریکا صورت گرفت؛ دشمنانی که بارها زمینه این اقدامات تروریستی را در مراسم‌های مختلف از‌جمله اربعین امسال تدارک دیده بودند و با شکست روبه‌رو شدند؛ طبیعتا لازم است جمهوری اسلامی قاطعانه فارغ از برخی‌ انگاره‌ها و تحلیل‌هایی که حول محور دوگانه جنگ و ترور ترسیم می‌شود به‌طور قاطعانه وارد این میدان شده ودرکوتاه‌ترین زمان پاسخ عبرت‌انگیزی به این جنایت اسرائیل دهد زیرا این رخداد و حتی به شهادت رساندن سردار گمنام «سید‌رضی» بیانگر شروع جنگی بزدلانه است، چرا که اگر پاسخ معتبر به اقدامات دشمن داده نشود میدان نبرد گسترده می‌شود و مراحل بازدارندگی سخت‌تر.در حال حاضر لازم است تا استراتژی غلط نگرانی از گسترش دامنه جنگ با توجه به محور بیان شده کنار گذاشته شود. شاید اگر دستور فرمانده کل قوا درخصوص سیلی سخت درپی ترور ژنرال سلیمانی یامجازات قطعی عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده انجام می‌شد دیگر شاهد ترور سردار سید‌رضی و در پی آن شهادت جمعی از عاشقان مکتب حاج‌قاسم در کرمان نبودیم.این فرضیه دوراز ذهن نیست که همان جریان نفوذ و منافقی که تا امروز مانع تحقق برخی فرامین رهبر انقلاب در داخل کشور شده است در مسیر انتقام سخت هم با طراحی استراتژی‌های غلط، سنگ‌اندازی می‌کند، چراکه اگر این تحلیل‌ها براساس واقعیت‌های میدان و درست بود شاهد تکرار دومینوی ترور توسط صهیونیست‌ها و داغدار شدن مکررملت ایران نبودیم و حالا که فرمان انتقام ازسوی رهبر فرزانه انقلاب صادرشد وایشان تاکیدکردند جنایتکاران ازهم اکنون آماج قطعی‌سرکوب خواهندبود دیگر صبرجایزنیست «باذن‌ا...».

 

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

آنچه دیگران میخوانند :
    روی خط رسانه