اخبارشما

استاندار کرمان گفت: پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی کرمان فردا ساعت ۹:۳۰ از چهارراه غزه به سمت مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان انجام می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه آمار قطعی شهدای حادثه تروریستی کرمان ۸۴ نفر است که ۷۰ درصد آنها شناسایی شده‌اند، گفت: تشییع شهدا فردا انجام می‌شود.این افراد که برای حضور در مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از شهرهای مختلف کشوردر گلزار شهدای کرمان حضور پیدا کرده بودند، با دو انفجار پیاپی به شهادت رسیدند.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه تا این لحظه آمار مصدومان و شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مصدوم اعلام شده است، اظهار کرد: آمار اولیه‌ای که روز گذشته از تعداد شهدا اعلام شده بود، تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته پیکر مطهر تعدادی از شهدای دوباره‌شماری شده بودند و آمار آن‌ها هم از سوی بیمارستان‌ها و هم توسط پزشکی قانونی اعلام شده بود، ادامه داد: آمار قطعی شهدای ما تا این لحظه ۸۴ شهید است که تاکنون ۷۰ درصد آن‌ها شناسایی شده‌اند و به‌طور عمده کرمانی هستند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تعداد مجروحان ما ۲۸۴ نفر است که تعدادی از آن‌ها و چیزی در حدود ۳۰ نفر به صورت سرپایی ترخیص شدند، خاطرنشان کرد: ۱۹۵ نفر در مجموع بیمارستان‌های ما بستری هستند که البته حال برخی از آن‌ها مساعد نیست و در بخش ویژه تحت نظر هستند.

فداکار با بیان اینکه این اقدام تروریستی دشمن از سر ذلت بود و خون مردم ما را به جوش آورده است، ادامه داد: روز گذشته تعداد زیادی از مسئولان کشوری در اسرع وقت به کرمان آمدند.

وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی کرمان فردا _جمعه پانزدهم دی_ تشییع خواهد شد، تصریح کرد: تشییع این شهدا ساعت ۹:۳۰ از چهارراه غزه به سمت مصلای بزرگ امام علی (ع) کرمان انجام می‌شود و پس از آن شهدای کرمان تدفین و بقیه شهدا به سمت دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها اعزام می‌شوند.

استاندار کرمان با بیان اینکه این حادثه خارج از گیت‌های بازرسی انجام شده و زنان، کودکان و پیرزنان و پیرمردان بی‌دفاع و بی‌گناه زیادی به شهادت رسیدند، گفت: دشمنان نشان دادند که حتی قبر شهید سلیمانی و زائران این شهید را نمی‌توانند تحمل کنند و امیدوارم که مردم ما با حضور حماسی خود در تشییع این شهدا مردم پاسخ محکمی به اقدامات بزدلانه تروریستی دشمنان دهند.

ساعت ۱۴:۵۰ و ۱۵:۱۷ بعدازظهر سیزدهم دی، در سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دو انفجار تروریستی در محدوده گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد که حادثه اول در ورودی گلزار شهدای کرمان و حادثه دوم در ورودی تخت درگاه قلی‌بیگ اتفاق افتاد است که در این حادثه تعداد زیادی از هم‌وطنان مصدوم و شهید شدند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

آنچه دیگران میخوانند :
    روی خط رسانه