اخبارشما

مبلغ کارت اعتباری جدید مشخص نیست. اما پیش از این مساله افزایش مبلغ یارانه نقدی به ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان مطرح شده بود.

به گزارش شما نیوز: اخبار زیادی مبنی بر افزایش یارانه نقدی منتشر شده است. طبق آنچه دولت وعده داده است قرار است مبلغ یارانه نقدی افزایش یابد. قبلا گفته شده بود که در دی‌ماه و یا بهمن ها دولت مبلغ یارانه ها را افزایش می دهد ولی طبق روال گذشته یارانه ها پرداخت شد و مبلغی هم به یارانه ها اضافه نشده بود. همانطور که قبلا هم گفته شد  زمان دقیق پرداخت یارانه جدید  هنوز مشخص نیست. 

مبلغ کارت اعتباری جدید مشخص نیست. اما پیش از این مساله افزایش مبلغ یارانه نقدی به ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان مطرح شده بود.

بعد از آن هم معاون اقتصادی رئیس جمهور از پرداخت یارانه ۸۰۰ هزار تومانی به خانوارهای چهار نفره خبر داد. خبری که می‌گفت احتمالا مجموع یارانه هر فرد در سال آینده حدود ۲۰۰ هزار تومان است که نیمی از آن نقدی است و نیمی دیگر در قالب کالاست.

با این تفاسیر می‌توان گفت دولت سال آینده شیوه پرداخت یارانه را تغییر می‌دهد. کل یارانه‌ها -از یارانه نقدی و معیشتی گرفته تا یارانه کالای اساسی- همه را یکپارچه می‌کند. نیمی را در قالب یارانه نقدی ماهانه به مردم پرداخت می‌کند و نیمی در قالب اعتبار برای خرید کالاست.

جامعه هدف کارت یارانه جدید هم هنوز مشخص نیست. اما بر اساس آنچه تا پیش از این گفته شده، قرار است سال آینده یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی سه دهک بالای جامعه حذف شود و هفت دهک دیگر مشمول یارانه جدید شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

روی خط رسانه