اخبارشما

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۲۵۰هزار تومان است.

به گزارش شمانیوز: این روزها با افزایش قیمت بسیاری از کالاها مواجه هستیم. طلا هم از این قاعده مستثنی نیست. طبق آنچه امروز طلا در بازار معامله شده است با افزایش قیمت طلا مواجه بوده ایم. 

قیمت طلا متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش رو‌به‌رو شده بود. همچنین کاهش قیمت طلا بعد از ریزش قیمت دلار دستخوش تغییرات می شود.قیمت طلا اکنون دچار نوسانات است . قیمت طلا در سایر نقط دنیا هم با روند کاهشی موجه شده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه می توانید بخوانید.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۲۵۰هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۲۰هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک میلیون و ۶۵۴ هزار تومان و هر مثقال طلا، ۵ میلیون و۳۷۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت اونس جهانی طلا امروز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه در بالاترین نرخ با روندی افزایشی ۱۸۴۱ و در پایین‌ترین نرخ ۱۸۳۶ دلار اعلام شد.قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز در بالاترین قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان ثبت شده است.

اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند شرکت گینزویل کوینز اظهار کرد: این حرکت طلا بعضی از تحلیلگران را متعجب کرد زیرا به سرعت اتفاق افتاد. بازار طلا ماههاست که حرکت قیمت محدود و رو به پایین داشته است. افزایش قیمت‌های نفت و تقاضای قوی خرده فروشی هم به بالا رفتن قیمت طلا کمک کرده است. افزایش قیمت نفت، هزینه استخراج طلا را افزایش می‌دهد. ممکن است محدودیت بیشتر در روند استخراج طلا مشاهده شود. همچنین تقاضای واقعی برای طلا همچنان قوی است. ضرابخانه آمریکا بزرگترین فروش طلا در ۱۲ سال گذشته را تجربه کرده و ضرابخانه پرث مینت استرالیا شاهد شکسته شدن رکورد فروش ۱۰ ساله بوده است. سرمایه گذاران متوسط با سریعترین روند در ۱۰ سال اخیر طلا خریداری می‌کنند.

همه نگاه‌ها به نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که بعدازظهر روز چهارشنبه به پایان می‌رسد. چالی پیش بینی کرد موضع بانک مرکزی آمریکا همچون سابق موافق تحکیم سیاست پولی خواهد بود و این امر باعث ریزش سنگین بازار سهام آمریکا می‌شود. ممکن است اصلاح قیمت معناداری در بازارهای سهام روی دهد. عملکرد طلا در هفته جاری به نزول بازارهای سهام و تخصیص دوباره سرمایه به فلزات ارزشمند بستگی خواهد داشت. حتی نقره هم ممکن است در رشد قیمت پیشتاز شود. وی افزود: اگر بالای سطح ۱۸۵۰ دلار شکسته شود، راه برای صعود طلا به محدوده ۱۸۷۰ تا ۱۸۸۰ دلار و نهایتا سطح ۱۹۰۰ دلار هموار می شود.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که بلافاصله با کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رییس بانک مرکزی دنبال می‌شود، مهمترین رویداد هفته جاری محسوب می‌شود. تحلیلگران انتظار دارند نشانه های بیشتری درباره نخستین دور افزایش نرخ‌های بهره در مارس دریافت کنند و شفافیت بیشتری درباره تعدیل محرک‌های مالی فدرال رزرو ایجاد شود. بازارها در حال حاضر روی چهار دور افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در سال ۲۰۲۲ حساب می‌کنند.

او می گوید: من به شخصه بیشتر سبد سهامم را به طلا اختصاص داده ام؛ شاید در کوتاه مدت سود کمتری به دست بیاورم اما نگران این نیستم که هر رویدادی در هر نقطه از جهان سرمایه ام را هدر دهد .

به گفته تحلیلگران، کاهش ارزش دلار و تاثیرات احتمالی تورم در نتیجه اجرای محرک های اقتصادی در آمریکا، عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

بسیاری از تحلیلگران اما معتقدند طلا امسال همچنان از سیاست پولی انبساطی و نرخ واقعی بهره پایین منفتع خواهد بود .

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک می گوید: «تا زمانی که سود اوراق قرضه بالاتر رود، بازار طلا برای یافتن جای پا با چالش مواجه است.»

قیمت گذاری طلا بر اساس روش های مختلفی انجام می شود .

هرچند عرضه و تقاضا اصلی ترین دلیل افزایش یا کاهش قیمت هر کالایی است اما طلا در بازار ایران تا حدودی مستثنی است .

با وجود اینکه سال گذشته و با رشد یکباره بورس شاهد صف فروش طلاهای خانگی در طلافروشی ها بودیم اما قیمت طلا کاهش چندانی نداشت .

به عقیده سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارترد، طلا همچنان دلار را دنبال می کند و انتظار می رود در آینده نیز همچنان این روند را ادامه دهد .

کوپر می گوید: با توجه به اینکه محرک مالی آمریکا به کسری بودجه بیشتر این کشور منجر خواهد شد، فراتر از کوتاه مدت، ما معتقدیم که چشم انداز طلا همچنان رو به رشد است .

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

روی خط رسانه