اخبارشما

همسر این مجری، این شکایت را به نمایندگی از ۷۵ نفر از کسانی که بستگانشان جان باخته‌اند یا دچار آسیب‌های جدی ناشی از تزریق واکسن شده اند، ثبت کرده است.

واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی علیه کووید‑۱۹ ساخته شد. واکسن کرونا جان بسیاری از افراد را نجات داد اما واکسن کرونا در برخی موارد عوارض ناگواری نیز داشته است. برخی از کشورها واکسن کرونا را تولید و برخی دیگر واکسن کرونا را وارد کردند.

همسر مجری بی بی سی که بر اثر عوارض واکسن کرونا جان خود را از دست داد، علیه غول دارویی انگلستان AstraZeneca، شکایت قضایی مطرح کرد. او این شکایت را به نمایندگی از ۷۵ نفر از کسانی که "بستگانشان جان باخته‌اند یا دچار آسیب‌های جدی ناشی از تزریق واکسن شده اند" ثبت کرده است.

«لیزا شاو»، ۴۴ ساله، مادر یک فرزند، در ماه مه ۲۰۲۱، حدود یک هفته پس از دریافت اولین تزریق واکسن کووید، بر اثر "ترومبوسیتوپنی ترومبوتیک ناشی از واکسن" درگذشت. او برای رادیو بی بی سی نیوکاسل کار می‌کرد.

طبق گزارش‌ها، وکلای «گرت ایو»، همسر این گوینده‌ی بی بی سی، سال گذشته نامه‌های «پروتکل پیش از اقدام قضایی» را به نمایندگی از نزدیک به ۷۵ نفر که ادعا می‌کردند بستگانشان در اثر واکسن جان باخته‌اند یا آسیب دیده‌اند، به AstraZeneca ارسال کردند.

در واقع، گرت ایو، طبق گزارش‌ها دو سال تلاش کرد تا دولت، نمایندگان پارلمان و سه نخست وزیر را وادار کند تا به آنچه برای لیزا رخ داده است، رسیدگی کنند و اکنون احساس می‌کند که او «جایگزینی» جز پیگیری قانونی ندارد.

آقای ایو که خودش واکسینه شده است، می‌گوید که این دعوا فعلا مربوط به «طرفداری از واکسن یا ضد واکسن بودن» نیست، بلکه درباره کسانی است که عزیزانشان را از دست داده‌اند و "احساس می‌کنند که این یک راز کثیف است. "

او به بی‌بی‌سی گفت:

"موضوع، کووید نیست، موضوع این نیست که واکسیناسیون کووید چه تعداد زندگی را نجات داده است، بلکه مساله‌ی ما این است که واکسیناسیون با لیزا و سایر خانواده‌ها چه کرده است. "

آقای ایو گفت که او پس از دو سال تلاش ناموفق برای تماس با مقامات، با این ادعا که هیچ‌کس «اصلاً با ما تماس نگرفته یا با ما ارتباط برقرار نکرده است» به دنبال اقدام قانونی است.

واکسن کرونا

"این چیز‌ها برای افراد زیادی اتفاق افتاده است و ما احساس می‌کنیم که این یک راز کثیف است، {احساس می‌کنیم} که ما در مورد چیزی صحبت می‌کنیم که نباید در مورد آن صحبت کنیم. "

پدر یکی از قربانیان گفت که این شکایت با هدف جلب توجه به "آنچه که این واکسیناسیون با لیزا و سایر خانواده‌ها انجام داده " طرح شده است.

وی افزود که ثابت شده مرگ همسرش "ناشی از تزریق واکسن AstraZeneca" بوده است.

آقای ایو نیز گفت که به دنبال "نوعی تصدیق یا به رسمیت شناختن این است که این مرگ‌ها اتفاق افتاده است"، چرا که تاکنون سیاست دولت و رسانه‌های جریان اصلی این بوده که این مرگ‌ها یا ارتباط آن‌ها با تزریق واکسن را نادیده بگیرند و اجازه پوشش رسانه‌ای به آن ندهند.

وی همچنین اظهار داشت که این شکایت در اصل برای دریافت غرامت مالی نیست، زیرا هیچ مبلغی قرار نیست مادرم پسرم را برگرداند.

شاکیان بر اساس قانون حمایت از مصرف کننده ۱۹۸۷ علیه آسترازنکا اقدام قانونی کرده اند.

قابل درک است که آن‌ها در حال پیگیری خسارت هستند بر این اساس که واکسن کووید یک "محصول معیوب بود، زیرا آنطور که مصرف کنندگان به حق و به طور معمول انتظار داشتند"، ایمن نبود.

مدعیان همچنین خواستار گرفتن خسارت، تحت طرح پرداخت خسارت واکسن دولت شده اند.

دولت می‌گوید که اگر فردی در نتیجه‌ی واکسیناسیون علیه بیماری‌های خاص، دچار «ناتوانی شدید» شود، می‌تواند یک بار خسارت ۱۲۰۰۰۰ پوندی معاف از مالیات دریافت کند.

پرداخت خسارت واکسن یک طرح غرامت نیست. دولت می‌گوید که متقاضیان هنوز می‌توانند برای مطالبه غرامت از شرکت‌ها اقدام قانونی کنند، حتی اگر قبل‌تر از این طرح پرداخت خسارت، پول دریافت کنند.

واکسن Oxford-AstraZeneca برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ در بریتانیا مورد تایید قرار گرفت، زمانی که دولت ۱۰۰ میلیون دوز از آن را به عنوان بخشی از برنامه تلقیح خود سفارش داد. این تزریق در کنار واکسن کووید فایزر منتشر شد.

خانم شاو در ماه مه بعد از یک بیماری مرتبط با واکسن که باعث تورم مغز و خونریزی می‌شود، درگذشت.

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

آنچه دیگران میخوانند :
    روی خط رسانه