اخبارشما

ژنتیک در تعیین برخی از ویژگی جسمی و روحی ما نقش بسیار مهمی دارد چرا که ما پاره ای از این ویژگی ها را از مادر یا پدر خود به ارث می بریم.

به گزارش شمانیوز: همانطور که می دانیم وراثت و ژنتیک نقش به سزایی در زندگی ما دارند در نتیجه بعضی از ژن ها از پدر و مادر به انسان می رسند. ژنتیک در تعیین برخی از ویژگی جسمی و روحی ما نقش بسیار مهمی دارد چرا که ما پاره ای از این ویژگی ها را از مادر یا پدر خود به ارث می بریم. 

ما در مطلب زیر مواردی که از مادر به فرزند می رسد را بررسی کرده ایم که خواندنش خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید. 

توانایی موسیقی

اگر مادر شما در موسیقی و ساخت ریتم استعداد داشته باشد ، احتمالا شـمـا هـم ایـن توانایی را بـه ارث می برید . البته اگر تصمیـم بـه کشف این استعداد داشته باشید !

چپ دست بودن

با اینکه چپ دست بودن نوزاد می تواند از پدر هـم بـه ارث برسد ، امـا اگـه مـادر چپ دست باشد احتمال وقـوع ایـن اتفـاق افزایش پیدا می کند .

حافظه

سابقه خانوادگـی خـطـر ابـتـلا بـه آلزایمر را افزایش می دهـد ! امـا یک مطالعه جدید ، نشان داد که ایـن خـطـر ژنتیکی در درجه اول از مادر شما ناشی می شود. 

فرم خواب

فـرم خوابیدن ، غلت زدن و بی خوابی کودکان ، با الگوگیری از مادرانشان به عادت هـای خـواب مادام العمرشـان تبدیل می شود .

تمایز رنگ ها

عـدم توانایی در ایجاد تمایـز بیـن رنگ های مشخص معمولا ریشه ژنتیکی دارد و ژنی که باعث ایـن ویژگی در پسـرها می شـود، معمولا از مادرها به ارث می رسد .

رنگ مو

با وجود اینکه احتمال زیادی وجود دارد که رنـگ مـوی کـودک بـا رنـگ مـوی ژن غالـب یکی از والدین هماهنگ باشد امـا رنـگ مـوی مـادر در تعیین آن تاثیر بیشتری دارد.

تمرکز

اگـر مـادر شـمـا میـزان سروتونین پایین داشته باشد ، احتمالا شما دچـار عـدم تمرکز لازم می شوید و بیش فعالی خواهید داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

آنچه دیگران میخوانند :
    روی خط رسانه