اخبارشما

اخبار مبتنی بر شوک خودروساز داخلی با قیمتگذاری 1 میلیارد و 700 میلیون تومانی برای محصول جدید به قدری عجیب است که با متغیرهای اقتصاد کلان همخوانی ندارد.

به گزارش شما نیوز: اخبار مبتنی بر شوک خودروساز داخلی یعنی شرکت مدیران خودرو با قیمتگذاری 1 میلیارد و 700 میلیون تومانی برای محصول جدید خود یعنی تیگو 8 پرو(TIGGO 8 PRO) به قدری عجیب است که با متغیرهای اقتصاد کلان همخوانی ندارد. اگرچه این خبر هنوز قطعی نیست و پیش از این ارقامی مانند 1 میلیارد و 480 میلیون تومان مطرح شده بود، اما بازار این سالهای خودرو ایران را می توان سرزمین عجایب ندانست و از چنین قیمتگذاری هایی نباید تعجب کرد. 

در صورتی که این قیمت صحت داشته باشد با یک خودرو چینی 70 هزار دلاری مواجه ایم که در خود چین در بازه($25.100 - $19.610) دلار قیمتگذاری شده است که معادل ریالی آن از 470 میلیون تومان تا 605 میلیون تومان است. یعنی در حالت حداکثری، چری تیگو 8 پرو با 200 درصد اضافه بر کارخانه مادر به مصرف کننده ایرانی فروخته می شود که باورکردنی نیست. 

با 70 هزار دلار هزینه می توان در آمریکا خودروهایی مانند:

رنج روور - Range Rover

کادیلاک اسکالید - Cadillac Escalade ESV

بی ام و سری 7 - BMW 7-Series

بی ام و - سری 6 - BMW 6-Series

پورشه 911 - Porsche 911

آئودی آ 8 - Audi A8

پورشه پانامرا - Porsche Panamera

مرسدس بنز اس ال کلاس - Mercedes-Benz SL-Class

خریداری کرد که خودروهایی لوکس محسوب می شوند و عمدتا فروش اقساطی هم دارند. میز بازار تحریریه معتقد است که نقص کارکردی در بازار خودرو کشور این پدیده را ایجاد کرده که متهم ردیف اول به شمار می رود و خودروسازانی مانند مدیران خودرو را باید متهم ردیف دوم دانست. 

امیدواریم که اخبار منتشر شده درباره این قیمتگذاری صحت نداشته باشد و فردا شاهد قیمتهای رقابتی از طرف شرکت مدیران خودرو باشیم. زیرا در صورت رسیدن قیمت دلار به کانال 18 هزار تومان که در پیش بینی های محافل تخصصی اقتصادی وجود دارد، قیمت دلاری تیگو 8 پرو بیش از 90 هزار دلار خواهد بود که حتی برای بازار آمریکا هم رقمی فضایی است. 

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

روی خط رسانه