اخبارشما

هری دنت، اقتصاددان و نویسنده چندین کتاب پرفروش، هفته گذشته طی اظهاراتی هشدار داد که احتمالاً یک سقوط مالی بزرگ تا اواسط ماه ژوئن رخ خواهد داد.

اقتصاد جهان در دهه های اخیر فراز و نشیب بسیار داشته است. کرونا تاثیر بدی بر اقتصاد جهان گذاشت و همچنان اقتصاد جهان متاثر از پیامدهای کرونا است. اقتصاد ایران نیز تحت تاثیر اقتصاد جهان با چالش های بسیاری رو برو است. حال پیش بینی شده اقتصاد جهان با تهدید جدی تری مواجه می شود.

هری دنت، اقتصاددان و نویسنده چندین کتاب پرفروش، هفته گذشته طی اظهاراتی هشدار داد که احتمالاً یک سقوط مالی بزرگ تا اواسط ماه ژوئن رخ خواهد داد.

این نویسنده که سابقه پیش بینی‌های بحث برانگیز را دارد، معتقد است که حباب فعلی بازار خواهد ترکید و منجر به یک فروپاشی مالی در سطح جهان خواهد شد.

به گفته دنت، این حباب نتیجه سیاست پولی فدرال رزرو (بانک مرکزی) ایالات متحده است که به طور مصنوعی شاخص بازار سهام این کشور را افزایش داده است.

وی پیش بینی می‌کند که شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در این سقوط مالی ۸۶ درصد و شاخص نزدک ۹۲ درصد سقوط خواهد کرد.

بیت کوین سقوط خواهد کرد

این اقتصاددان همچنین هشدار داد که بازار ارز‌های دیجیتال در کنار سهام دچار رکود خواهد شد و پیش بینی کرد که بیت کوین نسبت به بالاترین سطح خود در نوامبر ۲۰۲۱، ۹۵ تا ۹۶ درصد سقوط خواهد کرد.

وی گفت: بیت کوین از ۶۹۰۰۰ دلار به حدود سه تا چهار هزار دلار سقوط خواهد کرد. این دقیقاً همان اتفاقی است که برای آمازون و فروشگاه‌های اینترنتی رخ داد.

دنت دلیل بدبینی خود را وقوع چندین بحران همزمان می‌داند که یکدیگر را تقویت می‌کنند.

این نویسنده در ادامه تأکید کرد که همه گیری کرونا اقتصاد جهانی را از بسیاری جهات متلاشی کرد و منجر به از دست دادن مشاغل و کاهش هزینه‌های مصرف کننده شد. علاوه بر این، تورم بی‌سابقه در اکثر کشور‌های ثروتمند و اختلالات زنجیره تامین، نگرانی‌های جدی را در میان سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان برانگیخته است و آن‌ها را وادار به درک این موضوع کرده است که "این یک اصلاح بزرگ نیست - (بلکه) این یک سقوط بزرگ است که شما آن را در تمام عمر خود ندیده‌اید و حتی هزاره‌ها هم شاهد سقوطی بزرگتر از این نخواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

روی خط رسانه