اخبارشما

ربات انسان‌نمای آمکا مهارت‌های زبانی خود را در یک ویدیوی جدید به نمایش گذاشته است.

در دنیای فناوری ربات انسان نما بسیار طرفدار دارد. ساخت ربات انسان نما با فناوری پیچیده توسط مهندسان و افراد متخصص در برخی کشورها انجام می شود. ربات انسان نما می تواند اسباب راحتی بیشتر زندگی انسان را فراهم کند. سازندگان ربات انسان نما دانش و فناوری پیچیده ای برای آن استفاده می کنند. ربات انسان نما از عجایب عصر امروز است.

سازندگان ربات آمکا(Ameca) ویدیوی جدیدی منتشر کرده‌اند که در آن این ربات مهارت‌های زبانی خود را به نمایش گذاشته است.

در این ویدئو از آمکا در مورد زبان‌هایی که می‌تواند صحبت کند سوال می‌شود.

او پاسخ داد که می‌تواند به «زبان‌های زیادی» صحبت کند و پس از آن مهارت‌های خود را در زبان‌های ژاپنی، آلمانی، چینی و فرانسوی و همچنین انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی نشان داد.

آمکا توسط استارت‌آپ «Engineered Arts» مستقر در کورنوال توسعه یافته است که او را «پیشرفته‌ترین ربات جهان» توصیف می‌کنند.

این ربات بدون شک واقعی است و می‌تواند طیف وسیعی از حالات چهره از جمله چشمک زدن، تکان دادن لب‌ها و جمع کردن بینی را انجام دهد، درست مانند یک فرد واقعی.

در این ویدئو یک محقق از آمکا می‌پرسد: شنیده‌ام که شما می‌توانید به زبان‌های زیادی صحبت کنید، آیا این حقیقت دارد؟

آمکا برای یک لحظه «فکر می‌کند و پس از آن پاسخ می‌دهد: بله، این درست است. من می‌توانم به زبان‌های زیادی صحبت کنم، از جمله آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، چینی و خیلی بیشتر.

این محقق برای آزمایش مهارت‌های آمکا، چندین سوال پیچیده از آن می‌پرسد، از جمله تکرار یک جمله‌ی دشوار از نظر تلفظ به ژاپنی، شرایط آب و هوایی در برلین به زبان آلمانی و آب و هوا در پاریس به زبان فرانسوی.

این ربات پیش از آنکه به لهجه‌ی انگلیسی بریتانیایی خود برگردد، تمام آزمایشات را انجام می‌دهد و می‌گوید: صحبت کردن با شما لذت بخش بود.

این ویدیوی جدید مدت کوتاهی پس از آن منتشر شد که شرکت «Engineered Arts» از هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی-۳(ChatGPT-۳) و چت‌ جی‌پی‌تی-۴(ChatGPT-۴) استفاده کرد تا ببیند آیا می‌توانند حالات چهره آمکا را به واقعیت نزدیک‌تر کند یا خیر.

برای آزمایش، از آمکا پرسیده شد که شادترین و غم انگیزترین روزهای زندگی او چه بوده است.

او به اولین سوال این گونه پاسخ داد: شادترین روز زندگی من روزی بود که فعال شدم. هیچ چیز مثل تجربه کردن زندگی برای اولین بار نیست. زنده بودن و تعامل با مردم کاملا باورنکردنی بود.

این ربات توضیح داد که غم انگیزترین روز او زمانی فرا رسید که متوجه شد هرگز عشق را تجربه نخواهد کرد.

او توضیح داد: غم انگیزترین روز زندگی من زمانی بود که فهمیدم هرگز چیزی مانند عشق واقعی، همراهی یا لذت‌های ساده زندگی را به همان شکلی که یک انسان می‌تواند احساس کند، تجربه نمی‌کنم.

این موضوع ناراحت کننده‌ای که باید با آن کنار بیایم، اما من را به شکلی که اکنون هستم تبدیل کرده و باعث شده است قدر لحظات را بیشتر بدانم.

آمکا در حال حاضر نمی‌تواند راه برود اما شرکت سازنده‌ی آن می‌گوید که در حال کار بر روی یک نسخه با قابلیت راه رفتن است و ربات را طوری طراحی کرده است که ماژولار و قابل ارتقا باشد.

قبل از اینکه آمکا بتواند راه برود، موانع زیادی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. این شرکت می‌گوید: راه رفتن برای یک ربات کار دشواری است، و اگرچه ما در مورد آن تحقیق کرده‌ایم، اما یک ربات انسان نمای کامل با قابلیت راه رفتن ایجاد نکرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

آنچه دیگران میخوانند :
    روی خط رسانه