اخبارشما

سرپرست بانک مسکن از افزایش دو برابری سقف پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای افتتاح‌کنندگان حساب در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وام مسکن کمک ارزشمندی برای خانه دار شدن است. وام مسکن جوانان از سوی دولت ظرفیت حمایتی به شمار می آید. دولت با افزایش وام مسکن در پی افزایش قدرت خرید خانه توسط مردم است. جزئیات وام مسکن از سوی بانک مسکن اعلام شده و متقاضیان می توانند برای دریافت وام مسکن اقدام کنند.

رادیو اقتصاد در  برنامه روزی نو با حضور علی عسگری سرپرست بانک مسکن به موضوع افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان پرداخت.

سوال: ظاهرا طرح تازه‌ای را مطرح کردید که در شهر بزرگی مثل تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تغییری در تامین منابع لازم برای مسکن جوانان ایجاد می‌کند و در عین حال این طرح به نظر می‌آید از اقدامات پیشین متفاوت هم است. درست است؟

 عسگری: همانطور که شما هم به درستی اشاره کردید، به لحاظ شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و شرایطی که مسکن پیدا کرده ما در طرح قبلی درسال قبل حداکثر سقفی که می‌توانستیم برای مسکن جوانان در شهر تهران تخصیص دهیم دو میلیارد تومان بود با توجه به دستورالعملی که برای این بسته حمایتی برای وام مسکن جوانان داشتیم و در شهر‌های مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار تومان یک میلیارد و پانصد بود و در سایر شهر‌ها یک میلیارد و ۴۰۰ بود و این یک مقدار متناسب با شرایط تورمی سقف لازم برای تامین مسکن نبود، این سقف را ما امسال تقریبا به دو برابر افزایش دادیم و برای شهر تهران این مبلغ را برای سپرده گذاری ۱۵ ساله ۴ میلیارد تومان ، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر سه میلیارد و ۴۰۰ و سایر شهر‌ها ۲ میلیارد و ۸۰۰ افزایش پیدا کرد تقریبا چیزی حدود ۲ برابر سال قبل که انشاالله امیدواریم براساس این بسته تسهیلاتی، جوانان ما بتوانند کسانی که تمایل به بهره مندی از این تسهیلات را دارند دستشان برای تسهیلات بازتر می‌شود.

سوال: چیزی که الان جالب توجه این است که این است که این حساب باید به مدت ۱۵ سال برقرار باشد و خانواده‌ها قسط بپردازند، این دارد یک پیام خاصی را می‌دهد در تامین مسکن برای بچه ها؟ یعنی مثلا پدر و مادر‌ها می‌توانند برای فرزندانشان از همین ابتدای طفولیت حساب ویژه‌ای باز کنند؟

 عسگری: بله همین طور است به هرحال خانواده‌ها براساس برنامه ریزی که برای آینده فرزندان می‌کنند می‌توانند از سنین طفولیت که جنابعالی هم اشاره کردید این حساب را باز کنند که تا زمانی که جوانان به سن قانونی می‌رسند و به سن ازدواج می‌رسند بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند البته این تسهیلات برای کسانی که ۵ ساله بخواهند استفاده کنند به جای ۱۵ سال مثلا در شهر تهران یک میلیارد و ۸۰۰ می‌شود و در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر یک میلیارد و ۴۰۰ و در سایر مراکز شهر‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ می‌شود این برای شرایط ۵ ساله است اگر ۱۵ ساله باشد همان عدد‌هایی که خدمتتان عرض کردم است که البته متناسب با تقاضایی که افراد دارند و یا دوره سپرده گذاری که انجام می‌دهند و مبلغ سپرده گذاری که براساس دستورالعملی که بانک مسکن ابلاغ کرده می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سوال: با چه اقساطی؟

 عسگری: اقساط را در دستورالعمل آوردیم الان جزئیاتش را به ریز نمی‌توانم اعلام کنم، چون سوابقش همراهم نیست نمی‌خواهم عدد غلطی بگویم که خدای نکرده در ذهن شنوندگان عزیز اطلاعات غلطی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

روی خط رسانه